Recenze - Me and Earl and The Dying Girl

Znáte to - nedělní odpoledne, máte plno práce, potřebujete uklidit pokoj a konečně začít psát bakalářskou práci... Ale v hledáčku máte už nějakou dobu nový nadprůměrně hodnocený film a zrovna dneska ho nutně MUSÍTE vidět. A přesně tenhle scénář se stal dnes u mně, už pár dnů totiž na mé zhlédnutí čekalo nové "komediální drama" - Me & Earl  & The Dying Girl.

Hlavní hrdina Greg (Thomas Mann) žije tak trochu ve svém vlastním světě a neprojevuje moc velký zájem o okolí až na svého nejlepšího kamaráda Earla (RJ Cyler), se kterým společně tráví mnoho času a pro zábavu spolu natáčí remaky k známým klasickým filmům. Jejich spolužačce Rachel (Olivia Cooke) je diagnostikována leukemie a maminka introvertního Grega se ho snaží donutit, aby se s Rachel stýkal. Z počátku se spolu tito dva dospívající lidé vídají spíše z donucení, ale postupem času se Rachelin zdravotní stav zhoršuje a jejich vzájemný vztah zesiluje..

Režie podle knižní předlohy Jesse Andrewse se ujal Alfonso Gomez-Rejon známý především režií prvních pěti řad hororového seriálu American Horror Story a spolurežírováním muzikálové televizní série Glee. První zmíněný seriálový počin je známý svou surovostí, naturalismem a propojení strachu s lehkou perverzí. V případě Glee se zase jedná o rozporuplně vnímaný seriál z prostředí americké školy s průměrně pojatým tématem muzikálu trochu ve stylu High School Musical. Mohlo by se tedy očekávat, že film Me & Earl & The Dying Girl bude něčím podobným, ale po zhlédnutí je zřejmé, že tomu tak není a že i přes milionkrát zfilmované téma (boje mladého člověka s těžkou nemocí) je snímek originálně zpracovaný tak, že se dotkne snad kohokoli bez ohledu na věk, pohlaví či zdravotní stav.

Hlavním rozdílem oproti filmům se stejným tématem je právě originalita a působivost, které je dosaženo díky skvělým hereckým výkonům herců v hlavních rolích. Olivii jsem si pro její přirozenost oblíbila už v roli Emmy v seriálu Bates Motel. Ostatní mladé herce jsem před zhlédnutím Me & Earl & The Dying Girl neznala, ale pokud se mi v budoucnu naskytne možnost je někde vidět, určitě neodolám.

K kouzelné éterické atmosféře přispěly odkazy na starší klasické filmy a nenucené scény protkané příhodnou hudbou, na které se podílel výborný britský skladatel Brian Eno. Nechyběly promyšlené dialogy působící i přes svou hloubku přirozeně. Snímek se tedy spíše než rakovinou protkaným The Fault in our Stars a Now is Good podobal snílkovské Nauce o snech a Pěně dní ve stylu režiséra Michela Gondryho.

Abych ale jen nevychvalovala, je třeba zmínit malé nepodstatné mínusy. Dle mého názoru filmu uškodil trochu protahovaný a nudný závěr. Zatímco mladí herci zazářili, ti starší v roli rodičů a učitelů byli dosti nevýrazní a někteří působili i trochu nepříjemně (například maminka Rachel v podání Molly Shannon).

Podtrženo a sečteno - jedná se o velmi příjemný odpočinkový snímek s vážným a smutným tématem, který si ale na rozdíl od svých žánrových předchůdců vůbec na nic nehraje. Naopak boj s nemocí a vztahy mezi dospívajícími zobrazuje nenuceně a realisticky.

PŘÍBĚH / DĚJ: ✰ (8/10)
NAPĚTÍ: ✰ (9/10)
HERECKÉ VÝKONY: ✰ (8/10)
HUDBA: ✰ (9/10)

CELKOVÉ HODNOCENÍ:
(9/10) 90%

2 reakcí od čtenářů:

1. Veľmi pekná recenzia :) A celkom tvoj scenár poznám- včera som sa fakt chcela učiť, ale zrazu som si proste musela pozrieť prvých 5 dielov Scream Queens :D

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za pochvalu! ♡ Přesně tak, největší chuť na filmy a seriály mám zrovna, když se potřebuji učit nebo pracovat :D Taky jsem stihla o víkendu dokoukat 1. řadu AHS a na Scream Queens se také chystám :)

Vymazat